Een eigen website hoort steeds meer bij het arsenaal van iedere (werkzoekende) professional. Waar je eigen websites eerst alleen maar terugvond bij designers en developers, zie je tegenwoordig dat ook de marketing en communicatie professionals vrijwel allemaal een eigen website hebben. Hieronder beschrijven we de voordelen van zo’n eigen website.
Je online curriculum vitae
Natuurlijk is LinkedIn anno 2021 de ideale samenvatting van je curriculum vitae, maar op je eigen website kun je veel meer kwijt over je ervaringen, maar ook bijvoorbeeld over de door jou opgeleverde resultaten voor je werkgever of de klanten van je werkgever.
Zeker als je een professional in communicatie of marketing actief bent is een eigen website tegenwoordig een must. Niet alleen om je uitgebreide curriculum vitae te tonen, maar ook om meer van jezelf te laten zien. Zowel persoonlijk als qua autoriteit.
Autoriteit
Door te bloggen op je eigen website (en deze artikelen te delen via social media of ze goed vindbaar te maken in Google) is de kans groter dat mensen je enerzijds leren kennen en anderzijds ook als autoriteit over bepaalde onderwerpen gaan zien.
Die autoriteit straalt niet alleen af op jou als persoon, maar ook op je werkgever, die zo’n autoriteit in dienst heeft. Werkgevers zouden personal branding, waar een eigen website toe behoort dan ook aan moeten moedigen.
WordPress maakt het eenvoudig
Er is werkelijk bijna geen kennis meer nodig om een eigen website te beginnen. Je gaat naar een hostingprovider en claimt daar je domeinnaam en schaft een hostingpakket aan. Denk aan 40-60 euro kosten per jaar. De meeste moderne hosters hebben een backend waar je eenvoudig met 1 klik een content management systeem als WordPress kan installeren. Als WordPress geïnstalleerd is kies je een gratis thema en de functionaliteit, die je nodig hebt en je kunt beginnen met stylen en typen.
Tips voor beginners en gevorderden over WordPress vind je op wphulp.nl